niedziela, 23 lutego 2014

ja - ekolubek

TAK segreguję śmieci.
TAK będę używać w domu naturalnych środków czystości.
TAK preferuję naturalne kosmetyki.
TAK staram się wykorzystywać powtórnie co co można.
TAK oszczędzam prąd i wodę.
TAK ograniczam ilość soli i cukru w naszej diecie.
TAK piję wodę z kranu zamiast butelkowej [w UK jest czysta i przebadana i nadająca się]
TAK planuję zakupy z wyprzedzeniem.
TAK kupuję często produkty w bardzo dużych opakowaniach np.  5kg makaronu, 2kg cukru.
TAK ograniczam użycie plastiku do minimum.
TAK dużo chodzimy zamiast jeździć.




NIE wyrzucam jedzenia [szczerze bardzo rzadko zdarza się i są to niewielkie ilości, przykładam do tego dużą wagę,bo tu chodzi zarówno o środowisko jak i  świadomość, że są ludzie cierpiący z powodu głodu,  jak i budżet domowy].
NIE kąpię się w wannie, dzieci tak, ale w małej ilości wody.
NIE stosuję metody "lek na wszystko" , wolę proste i skuteczne sposoby naszych babć.
NIE zgadzam się na okrutne zachowania względem zwierząt.
NIE chcę przykładać ręki do tak ogromnej dewastacji natury.
NIE jestem w 100 % eko, ale kiedy wiem, że coś jest dla mnie i otoczenia dobre, moja postawa i nawyki mają znaczenie, mogę wybrać wg mnie lepszą opcję [chociażby mniejsze zło], nie kosztuje mnie to wiele albo nic nawet, to staram się jak mogę.
♡♥♡


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz