niedziela, 16 lutego 2014

ja - mama cz.1

TAK śpię z moimi dziećmi
TAK karmiłam piersią
TAK używałam wielorazowych pieluch
TAK staram się żeby jadły to co zdrowe
TAK uważam, że dziecko brudne to dziecko szczęśliwe
TAK słucham instynktu macierzyńskiego
TAK czytam
TAK często tulę, mówię, że kocham i całuję
TAK dużo rozmawiam
TAK bawię się z nimi
TAK zależy mi na rodzicielstwie bliskości
TAK chcę żeby uczyły się poprzez zabawę
TAK chcę żeby jak najwięcej doświadczały
TAK chcę im dać dużo swobody, beztroski
TAK chcę żeby były odważne,  ciekawe świata, pewne siebie i własnej wartości
TAK pozwalam się przewracać, zbijać kolana i łokcie, spadać itp.
TAK chcę je wychowywać jak najbardziej naturalnie
TAK dbam o nie najlepiej jak potrafię
TAK chcę dla nich tego co najlepsze


NIE pozwalałam się "wypłakać" w samotności
NIE pocieszam przy najmniejszym potknięciu, nie użalam się się nad nimi
NIE biję dzieci
NIE wyśmiewam przy innych, porównuję
NIE wyzywam, nie ubliżam
NIE zabraniam pomagać ww dorosłych czynnościach
NIE chcę stosować systemu kar i nagród
NIE pozwalam by przy nich palono papierosy
NIE nie jestem najlepszą mamą na świecie, ale staram się być po prostu dobrą :)




 "kiedy decydujesz się na  dziecko, zgadzasz sie, ze od tej chwili twoje serce bedzie przebywało poza Twoim ciałem".
♡♥♡

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz